Tuesday, August 9, 2011

What the ... Era Error 2?!?!?!?

As usual, the Korea Times, Worst in the Nation, just can't let a bad fact go unsaid. In another story about the US using "Sea of Japan" instead of "East Sea" the Times repeated their previous factual error.

South Korea points out that the name Sea of Japan was unfairly established during Japan's 1910-45 colonial rule of the Korean Peninsula.

While I can understand why they don't like it being called "Sea of Japan" the above statement is bullshit. The name "Sea of Japan" was established by WESTERN governments long before the Era of Colonial Rule. While using a lie like this gives emotional oomph to the Korean argument it also hurts it because it isn't true.

I had to chuckle when I read the following statement;

The South Korean government filed a formal protest with the U.S. against the move, with South Korea's major Internet portals flooded with messages denouncing Washington.

When the hell aren't the major Korean internet portals flooded with messages denouncing Washington or the US in general? Or some other target of the day?

Then there was this gem.

In July 2008, the U.S. stirred a similar controversy.

The government naming agency described Dokdo, a set of South Korea's islets in the East Sea, as under "undesignated sovereignty" to reflect Japan's claim.

And just what helped push the US to consider Dokdo's ownership disputed thus giving them the status of "undesignated sovereignty"? The stupid Dokdo campaigns Koreans did in the US to show that Korea owned Dokdo not Japan. The Times forgot to mention that in the recent article.

As usual for articles concerning issues like the comment section is good for a laugh.

The Times seems to believe that if they keep telling you the same lie over and over eventually it will become the truth. Hmmm ... that sounds familiar.

No comments:

Post a Comment